Διάκριση για τη συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Ευόσμου στο διαγωνισμό Bravo Schools με θέμα “Citizenship”
Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας διακρίθηκε στον πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo Schools για το καινοτόμο project μας με τίτλο «Citizenship», που σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γούλα Δήμητρα, υλοποιήθηκε από τους μαθητές μας και έλαβε την υποστήριξη των περισσοτέρων από εσάς.
Το έργο αυτό είχε ως στόχο να εισαγάγει τους μαθητές στην έννοια της πολιτειότητας, καλλιεργώντας όχι μόνο τη γνώση αλλά και την κριτική σκέψη, τη συναισθηματική νοημοσύνη και την κοινωνική ευαισθησία. Μέσα από μια σειρά δημιουργικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων, οι μαθητές μας κλήθηκαν να φανταστούν και να σχεδιάσουν το Ιδανικό Έθνος με τον Ιδανικό Πρόεδρό τους, αξιοποιώντας όλα όσα είχαμε συζητήσει, αναλύσει και συνθέσει κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Απολαύστε τις δημιουργίες των μαθητών μας εδώ.
Λεπτομέρειες για τη συμμετοχή του σχολείου μας στο διαγωνισμό εδώ.
Λεπτομέρειες για την υλοποίηση του project citizenship που διακρίθηκε στο BRAVO SCHOOLS εδώ.
Επαγγελματικές μονογραφίες από τους μαθητές του Γ1
Στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» και συγκεκριμένα μέσα από τη θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία: Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα» οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Γ1 του 3ου Γυμνασίου Ευόσμου για το σχολικό έτος 2024-2025 εκπόνησαν επαγγελματικές μονογραφίες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά διάφορους επαγγελματικούς τομείς, να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας και δημιουργικής σκέψης, και να εκφράσουν τα ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες τους. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι μια σειρά από ενδιαφέρουσες και εμπνευσμένες εργασίες που αντικατοπτρίζουν τη φαντασία, την πρωτοβουλία και την προσωπική ματιά κάθε μαθητή. Η ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των επαγγελμάτων έγινε με βάση το ESCO. Το ESCO αποτελεί μέρος της στρατηγικής «Ευρώπη 2020». Η ταξινόμηση ESCO προσδιορίζει και κατηγοριοποιεί τις δεξιότητες, τις ικανότητες, τα επαγγελματικά προσόντα και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την αγορά εργασίας της ΕΕ και την εκπαίδευση και κατάρτιση.
Μπορείτε να δείτε τις εργασίες των παιδιών σε μορφή ψηφιακού βιβλίου κάνοντας κλικ εδώ ή σε μορφή pdf εδώ.
Ενότητα μέσα από τη Διαφορετικότητα μέσω της Δημιουργίας Μουσικής με Τεχνητή Νοημοσύνη
Σε αυτό το project διάρκειας 6 ωρών, στο οποίο συμμετείχαν μαθητές ηλικίας 14 ετών, έγινε μια διαθεματική προσέγγιση της έννοιας της Ενότητας μέσα από τη Διαφορετικότητα μέσα από τη δημιουργία μουσικής με Τεχνητή Νοημοσύνη.
Μια πλήρη περιγραφή του project (μαθήματα, στόχοι, μεθοδολογία, συνεδρίες, αξιολόγηση, εργαλεία ΤΠΕ που χρησιμοποιήθηκαν, αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα) μπορείτε να βρείτε εδώ.
Παρέμβαση για την ανάπτυξη της πολιτειότητας
Οι μαθητές της Γ τάξης εργάστηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στο πρόγραμμα «Αναλαμβάνω δράση για τη σταδιοδρομία μου». Ο σκοπός του προγράμματος είναι η επαφή των μαθητών/-τριών με βασικές έννοιες που συνδέονται άμεσα με τη διερεύνηση της προσωπικότητας σε σχέση με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις, με στόχο το σχεδιασμό της σταδιοδρομίας τους.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλες τις λεπτομέρειες της υλοποίησης του προγράμματος εδώ.
Ημέρα Επαγγελμάτων 11-2-2025: Η REAL SCIENCE μας έστειλε 5 επαγγελματίες που μας μίλησαν για το επάγγελμα που ασκούν. Μας πληροφόρησαν για το επάγγελμά τους, μας ενημέρωσαν για το τι κάνουν, τι δεξιότητες και σπουδές χρειάζεται για να το ασκήσουν, που μπορούν να εργαστούν, αποδοχές κλπ. Οι μαθητές δημιούργησαν ηλεκτρονικό πίνακα με επαγγελματικές μονογραφίες που τους ενδιαφέρουν προς κοινή χρήση.
"Ανακαλύπτοντας την Πολιτιστική Κληρονομιά της Θεσσαλονίκης"
Η παιδαγωγική ομάδα ΕΡΑΣΜΟΥΣ του σχολείου μας δημιούργησε ένα εκπαιδευτικό διδακτικό σενάριο με τίτλο: "Ανακαλύπτοντας την Πολιτιστική Κληρονομιά της Θεσσαλονίκης" . Η διδακτική παρέμβαση αφορά την ευαισθητοποίηση των μαθητών στο θέμα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και στην ανάδειξη των πολιτιστικών μας μνημείων με παιγνιώδη τρόπο. Ο σκοπός αυτού του διδακτικού σεναρίου είναι να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με την πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης, προωθώντας την αμοιβαία κατανόηση και συνεργασία μεταξύ των μαθητών από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Η αναγνώριση, η διαφύλαξη και η μετάδοσή της στις μελλοντικές γενιές παίζει σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση του ζωντανού και διαχρονικού ρόλου της. Το σενάριο στηρίχθηκε στο μοντέλο των τεσσάρων πόρων (Luke & Freebody, 1999).
Διδακτικό σενάριο: "Ανακαλύπτοντας την Πολιτιστική Κληρονομιά της Θεσσαλονίκης"